
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در همین حال، شبکه خبری سی بی اس گزارش داده آمریکا با یک پرواز در روز پنجشنبه دست کم ۱۹ نظامی مجروح خود را به خارج از منطقه جنگ در غرب آسیا منتقل کرده است. بنا بر گزارشها، این هواپیما پس از پرواز از عربستان سعودی و توقف در عمان به یک پایگاه آمریکایی در آلمان، نزدیک یک بیمارستان نظامی فرود آمد.
وزارت جنگ آمریکا پس از اعتراف به کشته شدن دست کم ۶ نظامی خود در کویت، دهها تن از نیروهای نظامی را که در حمله به تأسیسات نظامی آمریکا در کویت مجروح شده بودند را نیز تخلیه کرد. پنتاگون اعلام کرده این افراد برای رسیدگی به مشکلاتی مانند از دست دادن حافظه، ضربه مغزی و آسیبهای روانی به یک مرکز پزشکی در آلمان منتقل شدند. دیروز، رویترز به نقل از دو منبع اگاه اعلام کرد در ده روز اول جنگ، حدود ۱۵۰ نظامی آمریکایی زخمی شدهاند. اخبار قطره چکانی درباره تلفات آمریکاییها در جنگ علیه ایران در حالی منتشر میشود که مخالفتها در جامعه آمریکا با ماجراجوییهای نظامی ترامپ در غرب آسیا افزایش یافته است.