قیمت نفت باز هم ۱۰۰ دلاری شد

الف پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 07:26
علیرغم لفاظی ها و اظهارات دروغ ترامپ، قیمت نفت برنت برای دومین بار در روزهای اخیر از ۱۰۰ دلار عبور کرد.

به گزارش تسنیم، جنگ افروزی آمریکا و اسرائیل علیه ایران که موجب ناامن و بسته شدن تنگه هرمز شده، برای دومین بار در روزهای گذشته موجب افزایش قیمت نفت برنت به بالای 100  دلار شده است.

همزمان با جهش قیمت نفت، همه حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در دنیا درحال افزایش یافته است.

پیشتر ترامپ با برخی اظهارات دروغ درباره عبور نفتکش ها از تنگه هرمز به طور موقف سعی داشت قیمت نفت را کاهش دهد، که این تلاش ها ناکام بود و قیمت نفت برای مدت کوتاهی به محدوده 90 دلار رسید.

کریس مورفی، سناتور آمریکایی، با انتقاد از درگیری آمریکا و اسرائیل با ایران گفت: ایران در حال کارگذاری مین در تنگه هرمز است؛ موضوعی که به گفته او باعث اختلال در حمل‌ونقل جهانی نفت شده است.

️به گفته این سناتور آمریکایی، در پی این وضعیت قیمت بنزین به‌سرعت در حال افزایش است و افزایش قیمت مواد غذایی نیز به‌زودی در پی آن خواهد آمد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.