محیط بانان پای حفاظت از تنوع زیستی ایران ایستاده‌اند

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 17:16
معاون محیط طبیعی و‌تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط بانان ایران به عنوان خط مقدم حفاظت پای حفظ تنوع زیستی کشور ایستاده‌اند.

محیط بانان پای حفاظت از تنوع زیستی ایران ایستاده‌اند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی و‌تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید و سرکشی دوره‌ای از مناطق تحت حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز از ذخیرگاه زیستکره میان کاله بازدید و با محیط بانان ملاقات کرد.

وی همچنین وضعیت پیشرفت طرحهای در دست اجرای ابن منطقه را بررسی و وضعیت را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد با توجه به کمبود نیرو و امکانات بایستی دو راهبرد حفاظت مشارکتی و استفاده از فن آوری‌های نوین با قوت بیشتری پیگیری شود.

ظهرابی افزود: اقدامات پیشرو و مبتکرانه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران می‌تواند الگوی موفقی برای حفاظت مشارکتی از تنوع زیستی کشور باشد.

وی همچنین به لزوم فعال سازی شورای راهبری ذخیرگاه زیستکره کره میان کاله تاکید کرد و این شورا را به عنوان نقطه اشتراک مدیریت مردم مدار و حاکمیت و همچنین راهکاری برای حکمرانی مطلوب محیط زیستی میانکاله بین استان‌های مازندران و گلستان بر شمرد.

ظهرابی در این بازدید خطاب به محیط بانان از زحمات شبانه روزی و شجاعانه این عزیزان در شرایط کنونی کشور قدردانی و اظهار داشت با وجود سختی کار، دوری از خانواده و خطرات حضور در محیط‌های باز حفاطت از طبیعت ایران با قوت ادامه دارد و محیط بانان عزیز ایران به عنوان خط مقدم حفاظت پای حفظ تنوع زیستی ایران عزیزمان ایستاده‌اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.