مسعود پزشکیان، رئیسجمهور، و شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در گفتوگویی تلفنی پیرامون آخرین تحولات منطقهای و روابط دوجانبه به تبادل نظر پرداختند.
رئیس جمهور همچنین هشدار داد: اگر جامعه جهانی و سازمانهای بینالمللی به عوامل اصلی وقوع این جنگ تحمیلی و تجاوز نظامی علیه ایران توجه و رسیدگی نکنند، شرایط حاکم بر نظم و امنیت جهانی آشفته و متزلزل خواهد شد.
شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان نیز در این گفتوگوی تلفنی، ابراز امیدواری کرد که به برکت این ماه با فضیلت، دولتها و ملتهای مسلمان در صلح و آرامش بهسر ببرند.
نخستوزیر پاکستان با تاکید مجدد بر موضع اصولی کشورش در محکومیت حمله آمریکا و اسرائیل به ایران، مراتب همبستگی عمیق دولت و مردم پاکستان را با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.
نخست وزیر پاکستان در پایان نسبت به تداوم تلاشهای مشترک برای پیشبرد و ارتقای روابط دو کشور همسایه و مسلمان و همچنین تقویت مناسبات میان کشورهای اسلامی در منطقه ابراز علاقه کرد.