به گزارش خبرنگار رکنا، نماینده مردم بندرعباس، هرمز، قشم و ابوموسی در مجلس دوازدهم با بیان این که" ما از اول هم اخطار داده بودیم با بستن تنگه هرمز نظم اقتصادی در جهان مختل می شود ولی این امر نتیجه تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی بود" تصریح کرد: با توقف تردد نفتکشها و کشتی های تجاری در تنگه هرمز، اقتصاد جهان دچار بی نظمی شده است؛ موضوعی که الان آلمان و انگلیس به آن اعتراف کردهاند و از این چالش به وجود آمده ابراز نگرانی میکنند ولی این موضوع نتیج اقدام ددمنشانهی رژیم غاصب اسرائیل و آمریکاست.
مرادی افزود: حالا ترامپ تحریمهای نفتی چندین کشور را با هدف بی اثر کردن بستن تنگه هرمز برداشته است و گمان می کند با این اقدام می تواند مانع از افزایش قیمت بهای انرژی در جهان شود ولی این طور نیست. این یک اثر مقطعی و بسیار کوتاه مدت دارد. واقعیت این است که تنگه هرمز نقشی بسیار حیاتی در شاهراه انرژی جهان ایفا می کند و نمیتوان آن را نادیده گرفت.
وی ادامه داد: برداشتن تحریم های نفتی برخی کشورها از یک سو و از سوی دیگر، اظهارات روز گذشته ترامپ مبنی بر پایان جنگ در آیندهای نزدیک، عاملی بود که قیمت نفت را اندکی کاهش داد ولی اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران کشورمان و اعلام موضع ایران در این باره و توجه به این حقیقت که « جنگ را آمریکا شروع کرده و ولی او زمان پایانش را تعیین نمی کند» دوباره معادلات را به جای قبلی برمی گرداند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس کشورمان در پاسخ به سوالی درباره «نقش روسیه و یا انتقاع این کشور از شرایط فعلی» گفت: شرایطی که آمریکا به وجود آورده، خودشان را هم سردرگم کرده است. ما هم اعلام کرده بودیم با متحدان آمریکا که در حمله به کشورمان همدستی می کنند، مماشات نخواهیم کرد و این را در عمل هم نشان دادیم ولی درباره چین و روسیه به عنوان متحدان ما و این که روسیه از این موضوع چه اندازه منتفع می شود باید گفت به معادلات و شرایط منطقه ای بستگی دارد من نمیتوانم الان وارد جزئیات شوم و اظهار نظر خاصی داشته باشم زیرا این موضوع در قالب سیاست های کلان کشورمان پیگیری می شود اما به طور قطع، روند کاهشی نفت متوقف خواهد شد و ما حتی انتظار بشکه ای 220 دلار را نیز داریم.
مرادی درباره پیش بینی خود از پایان جنگ نیز چنین گفت: تاریخ چند صد ساله اخیر نشان داده است که ایرانی ها هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده اند ولی در مقابل متجاوز هم تسلیم نشده اند. الان هم جنگی برما تحمیل شده است که دیگر پایانش دست متجاوزان نیست. نیروهای مسلح و مردم نشان داده اند که دیگر این وضعیت را نمی پذیرند . ما هیمنهی آمریکا را در دنیا شکستیم. به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. درست است که آن ها تجهیزات خوبی دارند ولی دستِ ما هم پُر است. بنابراین ممکن است جنگی طولانی مدت داشته باشیم و در نهایت این آمریکاست که با شکستی مفتضحانه بیرون میرود.