اندونزی بودجه یارانه سوخت را افزایش می‌دهد

صدا و سیما سه شنبه 19 اسفند 1404 - 09:22
وزیر دارایی اندونزی اعلام کرد دولت این کشور برای مقابله با افزایش قیمت جهانی نفت، از بودجه دولتی استفاده کرده و احتمالاً اعتبارات یارانه سوخت را افزایش خواهد داد.

اندونزی بودجه یارانه سوخت را افزایش می‌دهد

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از كوالالامپور، دولت اندونزی در بودجه سال جاری حدود بیش از ۲۲ میلیارد دلار برای یارانه انرژی و جبران هزینه‌های شرکت نفتی دولتی و شرکت برق دولتی در نظر گرفته تا قیمت برخی سوخت‌ها و تعرفه برق در سطح قابل قبول باقی بماند.

این بودجه بر اساس میانگین قیمت ۷۰ دلار برای هر بشکه نفت و نرخ برابری ۱۶ هزار و ۵۰۰ روپیه در برابر هر دلار در سال ۲۰۲۶ تنظیم شده است. با این حال، در پی تداوم تنش‌ها در غرب آسیا قیمت نفت در بازار‌های جهانی از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کرده است.

همزمان ارزش پول ملی اندونزی نیز تحت فشار قرار گرفته و به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در برابر دلار رسیده است. وزیر دارایی اندونزی تأکید کرد حتی در صورت ادامه افزایش قیمت نفت، دولت تلاش خواهد کرد با استفاده از منابع بودجه‌ای، اثرات آن را تا حد ممکن کنترل کند. به گفته وی، میزان افزایش یارانه‌ها به مدت زمان تداوم قیمت‌های بالای نفت بستگی دارد و دولت طی یک ماه آینده شرایط بازار را بررسی کرده و درباره سیاست‌های لازم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.