عراقچی: مذاکره با آمریکا دیگر در دستور کار ما نیست

خبرآنلاین سه شنبه 19 اسفند 1404 - 01:23
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه خبری پی‌بی‌اس آمریکا گفت: «فکر نمی‌کنم موضوع گفت‌وگو یا مذاکره با آمریکایی‌ها دوباره در دستور کار ما قرار بگیرد، زیرا تجربه بسیار تلخی از مذاکره با آمریکا داریم.»

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری پی‌بی‌اس آمریکا گفت: «فکر نمی‌کنم دیگر گفت و گو با آمریکا در دستور کار ما باشد.»

در ادامه بخش‌هایی از این گفت و گو را مطالعه می‌کنید

گفتگوی اختصاصی سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با شبکه پی بی اس:

مجری:ابتدا می‌خواهم درباره خبر انتخاب آیت الله مجتبی خامنه‌ای، فرزند آیت‌الله فقید، به عنوان رهبر جدید ایران بپرسم. برخی می‌گویند انتخاب او پیامی از تداوم رهبری پدرش و ادامه ایستادگی در برابر آمریکا و اسرائیل است.آیا با این ارزیابی موافقید؟ آیا این همان پیامی است که ایران می‌خواهد ارسال کند؟

عراقچی: فکر می‌کنم این ارزیابی درستی است. این موضوع نشان‌دهنده تداوم و در عین حال نوعی ثبات است.

مجری:از زمان انتخاب او، آیا خودش یا هر یک از مقامات رهبری ایران تماسی با مقامات آمریکایی داشته‌اند؟ آیا او برای گفت‌وگو درباره مذاکره یا آتش‌بس آمادگی دارد؟

عراقچی: اول از همه باید بگویم هنوز خیلی زود است که ایشان درباره این مسائل اظهار نظر کند. همه ما منتظر سخنرانی‌ها و مواضع ایشان  هستیم که بعداً اعلام خواهد شد.اما فکر نمی‌کنم موضوع گفت‌وگو یا مذاکره با آمریکایی‌ها دوباره در دستور کار ما قرار بگیرد، زیرا تجربه بسیار تلخی از مذاکره با آمریکا داریم. سال گذشته در ماه ژوئن با آنها مذاکره کردیم و آنها در میانه مذاکرات به ما حمله کردند. امسال هم دوباره تلاش کردند ما را قانع کنند که این بار شرایط متفاوت است. آنها به ما وعده دادند قصد حمله ندارند و می‌خواهند مسئله هسته‌ای ایران را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از طریق مذاکره حل کنند و ما در نهایت پذیرفتیم. اما باز هم، پس از سه دور مذاکره  و حتی زمانی که تیم آمریکایی در مذاکرات خودشان گفتند پیشرفت بزرگی حاصل شده تصمیم گرفتند به ما حمله کنند. بنابراین فکر نمی‌کنم دیگر گفت‌وگو با آمریکا در دستور کار ما باشد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.