لاریجانی: بعید است امنیتی در تنگه هرمز شکل بگیرد

همشهری آنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 20:44
دببر شورای عالی امنیت ملی گفت: با آتش جنگی که آمریکا و اسرائیل در منطقه ایجاد کرده‌اند بعید است امنیتی در تنگه هرمز شکل بگیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، «علی لاریجانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: بعید است با آتش جنگی که آمریکا و اسرائیل در منطقه ایجاد کرده‌اند امنیتی در تنگه هرمز شکل بگیرد؛ آن هم با طراحی کسانی که خود در پشتیبانی از این جنگ بی نقش نبودند.

این در حالی است که رئیس جمهور فرانسه از تلاش پاریس و کشورهای متحد خود برای انجام یک ماموریت مشترک به بهانه بازگشایی تنگه هرمز خبر داد.

درحالی‌که تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز طی روزهای گذشته تحت تاثیر جنگ متجاوزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و پاسخ تلافی‌جویانه تهران به این حملات قرار گرفته است، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) گفت که این کشور و شرکایش در حال آماده‌سازی یک ماموریت «کاملاً دفاعی» برای بازگشایی تنگه هرمز هستند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.