تماس تلفنی وزیر خارجه مصر و گروسی درباره تحولات منطقه

خبرآنلاین یکشنبه 17 اسفند 1404 - 16:26
وزیر خارجه مصر و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردند و مقام مصری کاهش تنش‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در گفت‌وگوی تلفنی امروز یکشنبه «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۲ طرف تحولات مربوط به تشدید تنش نظامی در منطقه و پیامدهای آن برای امنیت و ثبات منطقه‌ای را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، عبدالعاطی در این تماس تلفنی ضمن پرداختن به تحولات خطرناک منطقه و پیامدهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی جدی آنها، بر لزوم کاهش تنش و در اولویت قرار دادن راه‌حل‌های دیپلماتیک که مانع از گسترش دامنه درگیری شده و منطقه را از تنش بیشتر و بی‌ثباتی دور می‌کند، تاکید کرد.

به نوشته روزنامه «الیوم السابع»، وزیر خارجه مصر همچنین با تاکید بر اینکه تداوم تنش نظامی هرگز به وخامت اوضاع منجر نخواهد شد، گفت که باید به حاکمیت کشورها احترام گذاشته شده و به اصول حسن همجواری، خویشتن‌داری و اولویت گفت‌وگو پایبند بود.

گروسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌های مصر برای آرام کردن اوضاع و کاهش شدت تنش در منطقه تقدیر و تشکر کرد و اقدامات مصر برای تقویت ثبات منطقه‌ای و اولویت‌دهی به راهکارهای دیپلماتیک برای حل بحران‌های موجود را ستود.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.