شهروندان حتماً از ماسک چندلایه استفاده کنند

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 15:39
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران هشدار داد: شهروندان پس از انفجار انبار نفت تهران برای محافظت از ریه‌ها و پوست، از ماسک چندلایه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انفجار انبارهای نفت در پایتخت پی حملات صهیونیستی- آمریکایی، اظهار داشت: دشمن صهیونی_آمریکایی شب گذشته انبار نفت تهران را مورد حمله موشکی خود قرار داد که در اثر این حمله و آتش سوزی صورت گرفته حجم انبوهی از ترکیبات سمی هیدروکربن‌ها و اکسیدهای گوگرد و نیتروژن وارد جو شده که این موضوع برای سلامت شهروندان خطرناک است.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی از شب گذشته در حال تلاش برای اطفاء حریق هستند و دود حاصل از انفجار در آسمان وجود دارد که بارش باران هر چند به اطفاء حریق کمک کرد اما باران حاصل بسیار خطرناک و دارای خاصیت اسیدی شدید است که این موضوع می‌تواند باعث سوختگی‌های شیمیایی پوست و آسیب جدی به ریه‌ها شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر استفاده از ماسک افزود: به دلیل ترکیباتی که در هوا وجود دارد، شهروندان از ماسک چند لایه استفاده کنند و در صورت امکان از حضور غیرضروری در فضای باز به ویژه از گروه‌های حساس، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار خودداری کرده و در منازل بمانند.

نجفی در پایان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا شاهد بارش باران در شهر تهران خواهیم بود و ضرورت دارد شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه جدی داشته باشند. باران های اسیدی مخاطرات مختلفی دارد که در صورت عدم رعایت توصیه‌ها می تواند بر سلامت شهروندان تاثیرگذار باشد؛ لذا شهروندان اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های مربوطه را در زمینه به‌دقت دنبال کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.