به گزارش مشرق، «علی لاریجانی» امروز شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۴ در گفتوگویی تلویزیونی، با تاکید بر اینکه نخست باید ببینیم که دشمن از آغاز این جنگ چه هدفی را دنبال میکند و ما چه اهدافی را مدنظر داریم، اظهار داشت: ترامپ و دار و دسته او در منطقه از جمله صهیونیستها ایدههای خود در این خصوص را بیان کردند؛ مساله اصلی آنها از آغاز جنگ از هم پاشیدن ایران بود، قصد آنها ایجاد تغییری کوچک نبود، ایران کشور بزرگی است و اسرائیل در مقابل این کشور بزرگ دیده نمیشود و لذا هدف اصلی آنها تجزیه ایران و مساله «خودِ ایران» بود.
وی افزود: آنها با شهادت امام خامنهای و بسیاری از فرزندان ایشان در نیروهای مسلح به دنبال تحقق این هدف بودند؛ طبیعی است که در آن شرایط خاص، اندوهی فراوان همراه با نوعی حماسه در ایران شکل گرفت و حال غریبی برای مردم ایران ایجاد کرد که دشمن فکر آنرا نمیکرد، استراتژی دشمن ایجاد شوک و بُهتی بزرگ در ملت ایران بود که بتواند به واسطه آن، سرنگونی حکومت و تجزیه ایران را کلید بزنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیام امروز دونالد ترامپ در شبکههای اجتماعی، گفت: در این پیام نیز به این موضوع اشاره شده و روشن بود که هدف تجزیه ایران بوده است.
این خبر در حال تکمیل است ...






