ارائه خدمات مجازی توسط ۱۵۱۶ مرکز توانبخشی بهزیستی در ایام جنگ

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 16:33
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: ۱۵۱۶ مرکز تحت نظارت این سازمان موظف شده‌اند از طریق فضای مجازی یا تماس تلفنی ارتباط مستمر با افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ فاطمه عباسی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در شرایط کنونی، تمامی مراکز روزانه توانبخشی آموزشی و حرفه‌ای در سراسر کشور موظف شده‌اند خدمات خود را به صورت مجازی به افراد دارای معلولیت ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات به خدمت‌گیرندگان دارای معلولیت، تمامی مراکز تحت نظارت این سازمان مکلف شده‌اند از طریق پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی با افراد و خانواده‌های آنان در ارتباط باشند و برنامه‌های آموزشی و توانبخشی را به صورت غیرحضوری دنبال کنند.

به گفته عباسی، در صورت بروز اختلال یا قطع اینترنت نیز مراکز موظف هستند از طریق تماس تلفنی با خانواده‌ها و افراد دارای معلولیت ارتباط برقرار کرده و روند ارائه آموزش‌ها و برنامه‌های توانبخشی را پیگیری کنند تا خدمات ضروری بدون وقفه ادامه یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره روان‌شناسی برای مدیریت استرس و اضطراب خانواده‌ها و افراد دارای معلولیت در شرایط بحرانی از اولویت‌های مهم مداخلات آموزشی و حمایتی است. همچنین آموزش شیوه‌های جابه‌جایی و کمک‌رسانی به گروه‌های مختلف افراد دارای معلولیت در شرایط اضطراری در دستور کار مراکز قرار گرفته است.

عباسی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۵۱۶ مرکز روزانه توانبخشی آموزشی در سراسر کشور تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.