گفتگوی تلفنی عراقچی با وزرای خارجه سریلانکا و هند

خبرگزاری مهر جمعه 15 اسفند 1404 - 13:59
وزیر امور خارجه ایران در تماس‌های تلفنی جداگانه، با وزرای امور خارجه هند سریلانکا در خصوص تحولات منطقه و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌های تلفنی جداگانه، با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند و ویجیتا هرات وزیر امور خارجه سریلانکا در خصوص تحولات منطقه متعاقب تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران و مناسبات دو جانبه گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی و آمریکا طی روزهای گذشته در تجاوز نظامی علیه ایران، بر مسئولیت همه دولت‌ها و سازمان ملل متحد برای محکوم کردن قاطع اقدامات جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان جنایت آمریکا در هدف قرار دادن ناوچه دنا در آب‌های بین‌المللی و در فاصله دو هزار مایل دور از سواحل ایران و بدون هشدار را به شدت محکوم کرد و بر پیگیری حقوقی و بین‌المللی این جنایت در مراجع بین‌المللی تاکید کرد.

عراقچی همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های سریلانکا در عملیات امداد و نجات ملوانان ناوچه دنا، بر اهمیت حفظ و حراست از کشتی‌های ایرانی و سلامت خدمه آن تأکید کرد.

طرفین بر اهمیت تداوم تماس‌ها و رایزنی‌ها فیمابین دو کشور تاکید کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.