چه پیامی بین ایران و آمریکا مبادله شد؟

نامه نیوز پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 15:56
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران در شرایط کنونی تنها بر دفاع از خود تمرکز دارد و هیچ پیام یا ارتباطی میان تهران و واشنگتن برقرار نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، «مجید تخت روانچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران اعلام کرد که ایران در حال حاضر تنها بر دفاع از خود تمرکز داشته و پیامی با آمریکا مبادله نکرده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه این جنگ به ایران تحمیل شده، گفت ایران مشغول اجرای حق دفاع از خود است.

تخت روانچی در گفتگو با برنامه «ام‌اس نو» در پاسخ به این پرسش که آیا میان ایران و آمریکا پیام‌هایی تبادل شده، گفت: «هیچ پیامی به آمریکایی‌ها نفرستادیم، زیرا در حال حاضر مشغول دفاع از خود هستیم و اولویت ما دفاع از خود است.»

وی در ادامه اظهارات «استیو ویتکاف» نماینده ویژه دونالد ترامپ درباره «فخرفروشی ایران با ۴۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده» گفت که تیم مذاکره‌کننده ایرانی چنین رفتاری در مذاکرات نداشته و تنها به وجود این مقدار اورانیوم اشاره کرده است. تخت روانچی تاکید کرد این ایران نبوده که به وعده‌هایش در مذاکره پشت کرده است.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران حاضر به بازگشت به مذاکره است، گفت: «ما در حال دفاع از مردم و حق حاکمیت خود هستیم و بر هیچ چیز دیگری تمرکز نداریم.»

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.