روسیه: ناتو در حال کشیده شدن به جنگ علیه ایران است | ایران هیچ پیامی به آمریکا نداده است

همشهری آنلاین پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 13:21
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو و شرکایش تلاش خواهد کرد تا به ایجاد فضایی کمک کند که انجام عملیات علیه ایران را غیرممکن سازد، گفت ایران هیچ پیامی برای پایان جنگ به آمریکا نفرستاده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ایران هیچ پیامی برای پایان دادن به درگیری به ایالات متحده ارسال نکرده است و تلاش هایش اکنون بر دفاع از خود متمرکز شده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنانش افزود: روسیه مراتب همدردی خود را بابت هرگونه تلفات غیرنظامی در بحران خاورمیانه ابراز می‌کند.بحران کنونی خاورمیانه پیامدهای وسیعی برای کل جهان و اقتصاد در پی دارد.

لاوروف با بیان اینکه «در داخل خود آمریکا هم در مورد اهداف واقعی عملیات علیه ایران اختلاف نظر وجود دارد»، تصریح کرد: تردیدی نیست که یکی از اهداف عملیات آمریکا و اسرائیل علیه ایران، ایجاد اختلاف بین کشورهای خاورمیانه بوده است.

این مقام ارشد روس خاطرنشان کرد: غرب تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت یک دستور کار مثبت در خاورمیانه انجام داده است و بر اساس اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» عمل می کند.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسیه همراه با شرکایش تلاش خواهد کرد تا به ایجاد فضایی کمک کند که انجام عملیات علیه ایران را غیرممکن سازد.

وی همچنین گفت: ناتو اکنون در حال کشیده شدن به جنگ علیه ایران است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.