آمریکا دستور خروج کارکنان غیرضروری از پاکستان را صادر کرد

عصر ایران چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 11:26
به گفته مقامات دیپلماتیک ایالات متحده، این تصمیم «به عنوان یک اقدام احتیاطی با توجه به وضعیت امنیتی فعلی» گرفته شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا به کارمندان غیر ضروری دولت ایالات متحده و اعضای خانواده پرسنل آمریکایی در کنسولگری‌هایش در لاهور و کراچی دستور داد تا پاکستان را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه تازه‌ترین تحولات، سفارت ایالات متحده در اسلام آباد، به همراه کنسولگری‌های کل ایالات متحده در لاهور و کراچی، روز سه‌شنبه از تعلیق خدمات ویزا و لغو تمام قرار ملاقات‌ها تا ۶ مارس خبر داد.

به گفته مقامات دیپلماتیک ایالات متحده، این تصمیم «به عنوان یک اقدام احتیاطی با توجه به وضعیت امنیتی فعلی» گرفته شده است.

در این مدت، تمام مصاحبه‌های برنامه‌ریزی شده ویزا و سایر قرار ملاقات‌های مرتبط لغو خواهند ماند. سفارت آمریکا به متقاضیان ویزا توصیه کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر و تاریخ‌های جدید قرار ملاقات، وب‌سایت رسمی و دستورالعمل‌های صادر شده از طریق ایمیل را رصد کنند.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که وضعیت امنیتی به طور مداوم در حال بررسی است و پس از بازگشت شرایط به حالت عادی، به‌روزرسانی‌هایی در مورد از سرگیری خدمات ویزا ارائه خواهد شد. در حال حاضر، کارکنان غیرضروری آمریکایی، به همراه خانواده‌هایشان باید پاکستان را ترک کنند.

مأموریت‌های دیپلماتیک آمریکایی مختلف مستقر در پاکستان، به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از حمله مشترک ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به ایران، تغییرات موقتی در عملیات معمول خود ایجاد کرده‌اند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.