لاوروف و عراقچی درباره تهاجم نظامی آمریکا و اسرائیل گفت‌و‌گو کردند

صدا و سیما سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:16
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سیدعباس عراقچی وزیر خارجه ایران در تماسی تلفنی درباره «تبعات وخیم تهاجم نظامی بی‌دلیل آمریکا و اسرائیل به ایران برای کل منطقه خاورمیانه» گفت‌و‌گو کردند.

لاوروف و عراقچی درباره تهاجم نظامی آمریکا و اسرائیل گفت‌و‌گو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی «وضعیت منطقه پس از تهاجم نظامی بی‌دلیل آمریکا و اسرائیل مورد بحث قرار گرفت.»

این بیانیه افزود که در این گفت‌وگوی تلفنی «تاکید شد که چنین اقداماتی هنجار‌های اساسی قوانین بین‌الملل را تضعیف کرده و منجر به تبعات وخیم برای کل منطقه خاورمیانه می‌شود.»

وزیران خارجه روسیه و ایران همچنین بر اولویت دادن به اقداماتی برای تضمین امنیت غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در کشور‌های خاورمیانه که از این جنگ تاثیر پذیرفته‌اند، تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که روسیه برای تسهیل دستیابی به راه حلی سیاسی و دیپلماتیک برای این درگیری در خاورمیانه آمادگی دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.