
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «شهباز شریف» امروز طی گفتوگوی تلفنی با «هیثم بن طارق» پادشاه عمان درباه تحولات منطقهای پس از تجاوزگری اسرائیل و آمریکا به ایران تبادل نظر کرد.
آنان همچنین خصومتهای فعلی و پیامدهای آن بر صلح و ثبات منطقهای را بررسی کردند.
شهباز شریف گفت که این تشدید تنشها در زمانی رخ داده است که تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنشهای ایالات متحده و ایران، با تسهیل عمان، در حال انجام شدن بود.
وی تاکید کرد: این حملات نه تنها روند حساس دیپلماتیک را از مسیر خود خارج کرده، بلکه تلاشها برای ترویج گفتوگو و کاهش تنش در منطقه را نیز تضعیف کرده است.
نخست وزیر پاکستان بر نیاز فوری به جلوگیری از تشدید بیشتر تنشها و ایجاد فضا برای از سرگیری ابتکارات دیپلماتیک تأکید کرد.
سران پاکستان و سلطنت عمان ادامه حمایت خود را از ابتکارات دیپلماتیک با هدف بازگرداندن آرامش و تضمین ثبات پایدار منطقهای اعلام کردند.
نخست وزیر پاکستان پیشتر با سران بحرین، امارات، اردن و عربستان سعودی نیز به صورت جداگانه گفت وگوی تلفنی انجام داده است.
علاوه بر این وزیر امور خارجه پاکستان طی رایزنی تلفنی با همتای عمانی و عراقی، بر لزوم ازسرگیری روشهای دیپلماتیک و پرهیز از خصومتهای بیشتر در منطقه تاکید کرد.