
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، «آصف علی زرداری» رئیسجمهور پاکستان با ابراز اندوه عمیق نسبت به شهادت آیتالله «سید علی خامنهای» و دیگر اعضای ارشد رهبری جمهوری اسلامی ایران که همراه با ایشان به شهادت رسیدند، این ضایعه را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.
رئیسجمهور پاکستان در پیام خود تأکید کرد که پاکستان در این لحظات اندوه و سوگ، در کنار ملت ایران ایستاده و خود را شریک این غم میداند.
وی خاطرنشان کرد فقدان رهبری با چنین جایگاه و منزلتی، بههمراه شهادت دیگر شخصیتهای عالیرتبه، در سراسر جهان اسلام بهشدت احساس خواهد شد.
«آصف علی زرداری» همچنین با ابراز نگرانی نسبت به هدف قرار دادن سران کشورها، این اقدام را مغایر با اصول پذیرفتهشده بینالمللی دانست.
در پایان، وی برای ارواح شهدای این حادثه دعا کرد و از خداوند متعال خواست تا به مردم ایران در این دوران دشوار، صبر و استقامت عطا فرماید.

تسلیت نخستوزیر پاکستان در پی شهادت رهبر معظم انقلاب اسلامی
نخستوزیر پاکستان با صدور بیانیهای، ضمن ابراز همدردی دولت و ملت پاکستان با مردم ایران، شهادت رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.
در این بیانیه که از سوی «شهباز شریف» دقایقی پیش صادر شده، آمده است: دولت و مردم پاکستان در این لحظات اندوه و سوگ، در کنار مردم ایران ایستادهاند و صمیمانهترین تسلیتهای خود را به مناسبت شهادت حضرت آیتالله سید علی خامنهای ابراز میدارند.
نخستوزیر پاکستان همچنین با ابراز نگرانی عمیق نسبت به نقض اصول و هنجارهای حقوق بینالملل تأکید کرده است: بر اساس یک عرف دیرینه، رؤسای کشورها و دولتها نباید هدف قرار گیرند و نقض این اصل، موجب تضعیف نظم و قوانین بینالمللی میشود.
در پایان این بیانیه آمده است: ما برای روح آن مرحوم دعا میکنیم و از خداوند متعال مسئلت داریم که به مردم ایران صبر و بردباری عطا فرماید تا بتوانند این ضایعه جبرانناپذیر را تحمل کنند.