سنتکام: ۴ نظامی آمریکا کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:14
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از کشته شدن چهارمین نظامی خود و مجروحیت شدید ۱۸ تن دیگر در جریان درگیری‌های اخیر خبر داد. این تلفات در پی حملات تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های ایالات متحده در کشورهای منطقه از جمله کویت به وقوع پیوسته است.

کاپیتان تیم هاوکینز، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، اعلام کرد که هجده نظامی این کشور در جریان عملیات واشنگتن علیه تهران به شدت زخمی شده‌اند.

به گزارش شفقنا، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا سنتکام ساعاتی قبل اعلام کرد که چهار سرباز این کشور در حین عملیات نظامی علیه ایران و اقدامات تلافی‌جویانه تهران کشته شده‌اند.

آمریکا پیش از این مرگ سه سرباز را اعلام کرده بود. نفر چهارم بر اثر جراحات وارده در حملات اولیه ایران جان باخته است.

سنتکام افزود که «عملیات‌های نظامی [علیه ایران] ادامه دارد».

یک مقام آمریکایی و یک منبع مطلع به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفتند که این نظامی در همان حمله‌ای در کویت که پیش از آن منجر به کشته‌شدن سه نفر دیگر شده بود، جان خود را از دست داده است.

آمریکا و اسرائیل از روز شنبه حملات گسترده‌ای را علیه ایران آغاز کردند و سایت‌های نظامی و مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند که تاکنون به شهادت صدها غیرنظامی انجامیده است.

ایران در واکنش به این تجاوز، سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های آمریکا در چندین کشور خاورمیانه، از جمله قطر، امارات، کویت، بحرین و اردن را هدف قرار داد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.