امارات سفیر ایران را احضار کرد

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:13
المرر در ادامه تأکید کرد که امارات حق کامل قانونی خود برای پاسخگویی به هرگونه نقض حاکمیت و تهدید امنیت ملی را محفوظ می‌دارد.

منابع رسانه‌ای از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی توسط وزارت خارجه امارات خبر دادند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه امارات بامداد دوشنبه، رضا عامری، سفیر ایران در ابوظبی را احضار و به وی یادداشت اعتراض رسمی تحویل داد. 

در این یادداشت بر محکومیت حملات ایران تاکید و اعلام شد که پاسخ ایران به تجاوزات آمریکایی - صهیونیستی با حمله به مواضع انها در امارات نقض صریح حاکمیت و تهدید امنیت ملی این کشور است.

در جریان این احضار، خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور در امور خارجه امارات پاسخ ایران را خطرناک توصیف و مدعی شد که حملات با اصول حسن هم‌جواری و منشور سازمان ملل مغایرت دارد و مسیر کاهش تنش و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که امارات در پیش گرفته است را تضعیف می‌کند.

المرر در ادامه تأکید کرد که امارات حق کامل قانونی خود برای پاسخگویی به هرگونه نقض حاکمیت و تهدید امنیت ملی را محفوظ می‌دارد.

این درحالی است که حملات ایران به مواضع آمریکا در کشورهای منطقه در چارچوب پاسخ مشروع به تجاوزات به کشورمان صورت می‌گیرد.

در همین راستا، علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای منطقه در توییتی نوشت: ما قصد تعرض به شما را نداریم. اما وقتی که از پایگاه‌های کشور شما علیه ما استفاده می‌شود و آمریکا با همین نیروهایش در منطقه عملیات می‌کند، ما آنها را مورد هدف قرار می‌دهیم. این پایگاه‌ها خاک این کشورها نیست، خاک آمریکا است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.