کارت زرد 4 بازیکن ایران پاک شد!

ورزش سه شنبه 06 تیر 1405 - 20:46
چهار بازیکن تیم ملی ایران خطر محرومیت را در صورت صعود روی سر ندارند.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امیر قلعه‌نویی در دو مسابقه ابتدایی در دور گروهی جام جهانی 2026 مقابل نیوزیلند و بلژیک فقط یک اخطار در هر بازی گرفتند، اما در دیدار امروز شنبه برابر مصر نمایش درگیرانه‌ای داشتند و 4 کارت زرد دریافت کردند که همین اتفاق منجر به محرومیت سعید عزت‌اللهی هم شد.

عزت‌اللهی در دو دیدار مقابل بلژیک و مصر کارت زرد گرفت تا در صورت صعود ایران به مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام جهانی 2026 نتواند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد، اما برخلاف او، اخطار 4 بازیکن دیگر ایران یعنی احسان حاج‌صفی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی و شجاع خلیل‌زاده پاک شد.

طبق قوانین فیفا، کارت زرد بازیکنان در پایان دور گروهی به‌طور کامل پاک می‌شود و به همین دلیل چهار بازیکن ایران خطر محرومیت را در صورت حضور در بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام جهانی ندارند.

در جام جهانی 2026 دو بار کارت زرد بازیکنان پاک می‌شود؛ یکبار پس از پایان مرحله گروهی و یکبار هم قبل از نیمه نهایی که این شرایط به سود بازیکنان خشن در این رقابت‌ها خواهد بود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.