ابلاغ پیام پزشکیان به امامعلی رحمان/قدردانی ایران از کمک‌های تاجیکستان در جنگ تحمیلی

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 13:08
تهران- ایرنا- وزیر نیرو پس از دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و ابلاغ پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در این جلسه گزارشی از اتحاد و همبستگی موجود میان ملت ایران با وجود حملات تجاوزکارانه دشمن ارایه شد و از کمک‌های قابل توجه تاجیک‌ها به ملت ایران در زمان جنگ، قدردانی به عمل آمد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، عباس علی آبادی که به منظور شرکت در چهارمین کنفرانس بین المللی عالیرتبه و هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان به دوشنبه سفر کرده است، پس از دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه پیام مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، به رئیس جمهور تاجیکستان منتقل شد.

علی‌آبادی همبستگی و ایستادگی دو ملت ایران و تاجیکستان را دیگر محورهای این دیدار بیان کرد و گفت: در این جلسه گزارشی از اتحاد مردم ایران به رئیس‌جمهور تاجیکستان ارائه شد. همچنین از اتحاد و همبستگی موجود میان ملت ایران با وجود حملات تجاوزکارانه دشمن و نیز از کمک‌های شایان ذکر تاجیک‌ها به ملت ایران در زمان جنگ، قدردانی به عمل آمد.

وزیر نیرو تأکید کرد: این ایستادگی و اتحاد آریایی‌ها نمایانگر تمدن و فرهنگ طولانی آنها بود و جنگ رمضان باعث اتحاد آریایی‌ها شد.

علی آبادی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از کمک‌های ملت همزبان، دوست و برادر تاجیکستان تشکر و قدردانی می‌کند؛ این همکاری نشان‌دهنده همبستگی عمیق میان ۲ ملت است.

وزیر نیرو زبان و آیین و رسوم مشترک را از دیگر اشتراکات فرهنگی دو کشور عنوان کرد و با اشاره به نقش تاجیکستان در حوزه آب، اظهار داشت: نقشی که تاجیکستان در سطح دنیا در زمینه آب ایفا می‌کند، بسیار بوده و ایران همچنان مانند گذشته آماده همکاری‌های گسترده با این کشور در حوزه آب و انرژی است.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه می توان در کنار هم، از مشکلات فرصت ساخت، از آمادگی ایران برای تبادل دانش در حوزه آب با تمام همسایگان و حتی تمام دنیا است و این موضوع باید بسیار ویژه مورد توجه قرار گیرد.

ابلاغ پیام پزشکیان به امامعلی رحمان/قدردانی ایران از کمک‌های تاجیکستان در جنگ تحمیلی

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو شامگاه دوشنبه چهارم خرداد به منظور شرکت در چهارمین کنفرانس بین‌المللی دهه اقدام «آب برای توسعه پایدار ۲۰۲۸-۲۰۱۸» و همچنین برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، وارد شهر دوشنبه شد؛ دیار با امامعلی رحمان رئیس‌جمهوری، دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخائر آب و سایر مقام‌های تاجیکستان از دیگر برنامه های این سفر است.

امروز - سه شنبه پنجم خرداد - هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی بین ایران و تاجیکستان با حضور برخی مقامات و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های هر دو کشور در شهر دوشنبه تاجیکستان آغاز به کار کرد. عباس علی‌آبادی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.

قرار است در هجدهمین اجلاس در خصوص مسائل مهمی همچون همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، فناوری دیجیتال، کشاورزی، حمل و نقل و علمی و فرهنگی گفتگو و برنامه ریزی شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.