آغاز برداشت غلات و کلزا از مزارع شهرستان ری/ ۴۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز تخریب شد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 11:28
شهرری - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری از آغاز عملیات برداشت غلات در این شهرستان با بهره‌گیری از ۷۰ دستگاه کمباین خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در راستای حفظ حقوق عامه، ۴۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و تخریب شده است.

سعید نادری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز فصل پرکار کشاورزی در قطب تولیدات گیاهی استان تهران در شهرستان ری اظهار کرد: عملیات برداشت محصول در بخش فشافویه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود با تمهیدات اندیشیده شده، امسال شاهد عملکرد مطلوبی در واحد سطح باشیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه نظارت دقیق بر فرآیند برداشت برای کاهش ضایعات در دستور کار است، افزود: در حال حاضر ۷۰ دستگاه کمباین کار برداشت محصولات را بر عهده دارند. نکته حائز اهمیت در این فصل، نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی بر عملکرد این دستگاه‌هاست.

وی گفت: تمامی کمباین‌ها پیش از ورود به مزارع مورد معاینه فنی قرار گرفته‌اند تا از ریزش احتمالی محصول جلوگیری شود. پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۷۰ هزار تن محصول (گندم و کلزا) از سطح مزارع شهرستان برداشت و تحویل سیلوها و مراکز خرید دولتی شود. این عملیات که از هفته جاری آغاز شده، تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

برخورد قاطع با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در بخش «خاوران» شهرستان ری

نادری به موضوع صیانت از اراضی ملی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: روز گذشته عملیات گسترده مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در روستای «سنگ‌تراشان» بخش خاوران اجرا شد. در این عملیات، آزادسازی اراضی که به صورت غیرقانونی دیوارکشی یا بنا شده بودند، با موفقیت به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۵ تاکنون، ۴۰۰ مورد تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز با هماهنگی مراجع قضایی و همراهی نیروی انتظامی و فرمانداری ویژه شهرستان ری انجام شده است. عزم مسئولان شهرستان بر این است که با هرگونه دست‌اندازی به اراضی کشاورزی به شدت برخورد کنند و اجازه ندهند ریه های تنفسی و منابع تولید غذا در این منطقه از بین برود.

توزیع بیش از ۳۰۰ تن برنج برای تنظیم بازار و هیات‌های مذهبی

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در خصوص وضعیت بازار کالاهای اساسی نیز اظهار کرد: برای جلوگیری از تنش‌های قیمتی در بازار مرغ و گوشت، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است. با توجه به پیش‌رو بودن مناسبت‌های مذهبی، اقلام تنظیم بازاری برای توزیع میان هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.

نادری خاطرنشان کرد: علاوه بر سهمیه ۶۵ تنی برنج دولتی شهرستان، حدود ۲۵۰ تن برنج کشف شده از منابع احتکار کالا نیز با دستور قضایی تعیین تکلیف شده است. این محموله‌ها از طریق اتحادیه‌های تعاونی و شبکه‌های توزیع در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا ثبات بازار حفظ شود.

شهرستان ری در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.