مدیرکل دامپزشکی بوشهر: ۵۷۶ تن میگو به ترکیه صادر شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 04 خرداد 1405 - 15:52
بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۷ شرکت تولید کننده آبزیان استان بوشهر در لیست صادرات به ترکیه قرار گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۷۶ تن میگو صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن رهنما صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام کشور ترکیه برای صادرات آبزیان مشروط بر ثبت شرکت تولید کنندگان آبزیان در کشور مذکور و توقف صادرات محصولات قید شده، بالاخره در سال جاری با پیگیری های مستمر به عمل آمده توسط دفتر قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و تکمیل فرم های مربوطه و با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، ۱۷ شرکت مجاز متقاضی صادرات آبزیان استان بوشهر در لیست مجاز صادر کنندگان به کشور ترکیه، در سامانه وزارت کشاوزری و جنگلداری کشور ترکیه ثبت شدند که اسامی آن ها در سامانه یکپارچه قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور قابل مشاهده می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: تمام شرکت های مذکور در سامانه اتحادیه اروپا ثبت شده اند و کشور ترکیه می‌تواند یکی از بازارهای مهم جهانی برای صادرات محصولات آبزیان استان بوشهر قلمداد و امکان ارزآوری بسیار خوبی را برای کشور فرآهم کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۷۶ هزار و ۹۱۲ کیلوگرم میگو به کشور ترکیه صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ترکیه می‌تواند یکی از بازارهای مهم جهانی برای صادرات محصولات آبزیان قلمداد و امکان ارزآوری بسیار خوبی را برای کشور فرآهم کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.