ایمن‌سازی گردنه «کت» محقق شد/ هدایت ترافیک در ۲ کیلومتر از محور فرخ‌شهر به سه‌راهی خراجی(محدوده گردنه کت)

خبرآنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
معاون فنی و مهندسی ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز هدایت ترافیک به باند جدید در محدوده کیلومتر ۶ تا ۸ محور فرخ‌شهر به سه‌راهی خراجی خبر داد. این پروژه که با هدف رفع یکی از نقاط حادثه‌خیز مهم استان و مقابله با رانش زمین در گردنه «کت» اجرا شده، با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به زیر ترافیک رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ حمید ربیعی معاون فنی و مهندسی ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی استان گفت: پروژه بهسازی محور فرخ‌شهر به سه‌راهی خراجی که قسمتی از محور اصلی "فرخ‌شهر_ شلمزار _ سد کارون۴" می باشد؛ از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد و امروز عملیات هدایت ترافیک به دو کیلومتر از مسیر جدید (حدفاصل کیلومتر ۶ تا ۸) با موفقیت انجام شد.

وی گردنه «کت» را یکی از نقاط پرحادثه از محور مواصلاتی بین شهرستان فرخ‌شهر و کیار برشمرد و افزود: این محدوده به دلیل پدیده رانش، لغزش و حرکات زمین، همواره با مخاطرات جدی و کاهش ضریب ایمنی به ویژه در فصل زمستان برای تردد خودروها مواجه بود. به همین منظور، تمرکز ویژه‌ای بر ایمن‌سازی این نقطه صورت گرفت تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

ربیعی در خصوص جزئیات فنی و اعتبارات این طرح تصریح کرد: برای اجرای این دو کیلومتر، نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. حجم عمده عملیات در این محدوده شامل خاک‌برداری، خاک‌ریزی، احداث دیوارهای حائل در محدوده گردنه بوده است تا مسیری پایدار و ایمن برای رانندگان محترم فراهم شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.