تعطیلی بازار سهام از ۶۴ روز گذشت؛ افزایش ساعت کاری صندوق‌های درآمد ثابت

دیجیاتو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:56
در این شرایط اقتصادی، پس‌انداز صدها هزار سهام‌دار همچنان قفل شده است. The post تعطیلی بازار سهام از ۶۴ روز گذشت؛ افزایش ساعت کاری صندوق‌های درآمد ثابت appeared first on دیجیاتو.

تصمیم‌گیران همچنان قصدی برای بازگشایی بازار سهام ندارند. بنابراعلام معاون نظارت بر بورس‌ها، بازار سهام حداقل تا دوشنبه ۱۴ اردیبهشت تعطیل خواهد ماند و مجددا درباره احتمال بازگشایی آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از سنا، حمید یاری اظهار داشت طی روزهای گذشته، جلسات مختلفی برای ارزیابی شرایط، تحقق الزامات بازگشایی بازار سهام و بازگشت ساعت معاملات سایر ابزارهای بازار به روال عادی برگزار شد.

در همین راستا از امروز، شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، معاملات صندوق‌های املاک و مستغلات از سر گرفته خواهد شد. ساعت معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت، اوراق تسهیلات مسکن، صندوق‌های املاک و مستغلات و اوراق بهادار با درآمد ثابت اعم از دولتی، شهرداری و شرکتی نیز از ۹ صبح تا ۱۵ انجام خواهد شد.

او یادآور شد یکی از الزامات شورای‌عالی بورس برای بازگشایی بازار سهام، شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات لازم شرکت‌های پذیرفته‌شده با لحاظ ملاحظات امنیت اطلاعات است که شفاف‌سازی‌ها به تدریج بر روی سامانه کدال در حال افزایش است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: «برای بازگشایی بازار سهام به صورت مستمر شرایط و الزامات مطرح‌شده بررسی می‌شود. بر همین اساس و بر مبنای مصوبه شورای‌عالی بورس، فعلاً طی روزهای ‌شنبه ۱۲ اردیبهشت لغایت پایان روز کاری دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵، معاملات بازار سهام متوقف خواهد بود.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.