اکونومیست: بالا رفتن قیمت نفت تازه دارد شروع می‌شود

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:45
اقتصادنیوز: اکونومیست نوشت: روز چهارشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت به حدود ۱۲۰ دلار جهش کرد، در حالی که هفته گذشته بالای ۱۰۰ دلار نبود. احتمال دارد قیمت باز هم بالاتر برود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، اکونومیست گزارش داد: بسته شدن تنگه هرمز به مدت دو ماه، حدود یک‌هفتم عرضه نفت جهان را از مدار خارج کرده است. 

 بالا رفتن قیمت نفت تازه دارد شروع می‌شود تا پیامدهای این موضوع را نشان دهد.

 روز چهارشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت به حدود ۱۲۰ دلار جهش کرد، در حالی که هفته گذشته بالای ۱۰۰ دلار نبود. احتمال دارد قیمت باز هم بالاتر برود.

 پیش از جنگ، تحلیلگران در سناریویی که اگر تنگه هرمز ماه‌ها بسته بماند، قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کردند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.