رکورد ورود شمش نقره به خزانه بورس کالا شکسته شد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 15:13
ورودشمش نقره به‌خزانه فلزات گران‌بهای بورس کالا به بالاترین سطح اززمان راه‌اندازی این معاملات رسید و رکورد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خردادماه امسال 21 هزار و 225 قطعه شمش نقره وارد خزانه‌ بورس کالای ایران شد؛ آماری که نسبت به رکورد پیشین ثبت‌شده در اردیبهشت‌ماه 1405 با 16 هزار و 659 قطعه، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و از افزایش استقبال فعالان بازار از بستر شفاف و رسمی معاملات نقره حکایت دارد.

ثبت این رکورد، بیانگر توسعه تدریجی بازار گواهی سپرده شمش نقره و افزایش اعتماد تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به سازوکارهای معاملاتی بورس کالاست؛ بازاری که با فراهم کردن امکان معامله در فضایی شفاف، رقابتی و قانونمند، به کشف عادلانه قیمت و افزایش نقدشوندگی این فلز ارزشمند کمک کرده است.

معامله شمش نقره از طریق گواهی سپرده کالایی، این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که بدون دغدغه نگهداری فیزیکی، حمل‌ونقل یا مخاطرات امنیتی در بازار نقره سرمایه‌گذاری کنند. همچنین تضمین اصالت و کیفیت شمش‌های سپرده‌شده در خزانه‌ بورس کالا، یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های این ابزار معاملاتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.