دست درازی ترامپ به پاداش ایران در جام جهانی

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 09:04
رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد از اکثر تیم‌های شرکت کننده جام جهانی پول زور بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۴۴ روز به آغاز جام جهانی مانده ولی فیفا نتوانسته دولت آمریکا را راضی به معافیت تیم‌های شرکت کننده از مالیات سنگین کند؛ به همین خاطر طبق گزارش امروز(پنجشنبه) نشریه گاردین اکثر کشورهای غیراروپایی ملزم به پرداخت مالیات سنگین به دولت آمریکا بعد از دریافت پاداش خود از فیفا هستند.

تیم ملی فوتبال ایران با شرکت در مرحله گروهی در جام جهانی قرار است حداقل ۱۲.۵ میلیون دلار کسب کند ولی مشمول مالیات سنگین می‌شود.

فیفا روز گذشته از افزایش ۱۵ درصدی و ۱۰۰ میلیون دلاری مجموع پاداش تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی خبر داد. ولی این افزایش به نظر می‌رسد فایده‌ای برای تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ندارد چون دولت ترامپ می‌خواهد از هر کشوری که در ورزشگاه‌های ایالت متحده بازی می‌کند، مالیات سنگین بگیرد.

نشریه گاردین می‌نویسد که درصد مالیات در ایالت‌های مختلف آمریکا متفاوت است و بیشترین مالیات را ایالت کالیفرنیا با ۱۳ درصد می‌گیرد که دو بازی اول تیم ملی فوتبال کشورمان در این ایالت است.طبق گزارش نشریه انگلیسی، رایزنی فیفا برای معافیت از مالیات تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی فایده نداشته و قرار است آمریکا از اکثر ۴۸ تیم جام جهانی مالیات سنگین بگیرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.