نشست های فشرده ترامپ برای عبور از بحران نفت

افکار نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 14:54
منابع آگاه به اکسیوس گفتند در شرایط بن‌بست میان واشنگتن و تهران، دونالد ترامپ به طور مرتب با مدیران اجرایی بخش انرژی در کاخ سفید دیدار می‌کند.

 وبگاه اکسیوس به نقل از یک مقام کاخ سفید و منابع آگاه فاش کرده است که دونالد ترامپ در شرایط بن‌بست فعلی در قبال ایران، به طور دوره‌ای با مدیران اجرایی بخش انرژی ایالات متحده دیدار و درباره وضعیت بازارهای داخلی و بین‌المللی گفت‌وگو می‌کند.بر اساس این گزارش، ترامپ و دستیاران ارشد وی به تازگی در نشستی در کاخ سفید، پیامدهای جنگ جاری در منطقه را با مقامات شرکت‌های بزرگ انرژی به بحث گذاشته‌اند. منابع آگاه تأکید کرده‌اند که این جلسات با ادامه وضعیت بن‌بست در قبال ایران برگزار می‌شود، چیزی که نشان‌دهنده نگرانی فزاینده واشنگتن از توانمندی تهران در تأثیرگذاری بر بازارهای جهانی انرژی است.جمهوری اسلامی ایران با تسلط کامل بر تنگه هرمز که شاهرگ حیاتی انتقال نفت جهان محسوب می‌شود عملاً برگ برنده راهبردی را در اختیار دارد. ناتوانی آمریکا در عبور از این فشار هوشمندانه ایران، کاخ سفید را وادار کرده تا با برگزاری نشست‌های فشرده با مدیران نفتی، به دنبال راهکاری برای مدیریت بحران پیش‌رو باشد.

این تحولات در حالی رقم می‌خورد که با تداوم تنش در خلیج فارس یا اختلال در تردد نفتکش‌ها از تنگه هرمز، بلافاصله قیمت نفت با جهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شود و آمریکا را با شوک سنگین تورمی و بحران انرژی مواجه می‌سازد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.