امارات متحده عربی اعلام کرد از اول مه ۲۰۲۶ در راستای راهبرد اقتصادی بلندمدت خود از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و اوپکپلاس خارج میشود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از الجزیره، امارات متحده عربی اعلام کرد که تصمیم این کشور برای خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپکپلاس در راستای چشمانداز راهبردی و اهداف اقتصادی بلندمدت این کشور اتخاذ شده است.
بر اساس این گزارش، امارات تأکید کرده که این تصمیم از اول مه ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد و بخشی از بازنگری در سیاستهای کلان انرژی این کشور به شمار میرود.
در ادامه این بیانیه آمده است که امارات با وجود خروج از اوپک و اوپکپلاس، همچنان به ثبات بازارهای جهانی انرژی و همکاری با شرکای بینالمللی پایبند خواهد بود.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.