این کشور عربی قصد دارد از اوپک خارج شود

همشهری آنلاین سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 16:22
خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که این کشور در تاریخ اول ماه می از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خارج خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این تصمیم با چشم‌انداز استراتژیک و اقتصادی بلندمدت امارات متحده عربی و توسعه بخش انرژی آن، از جمله تسریع سرمایه‌گذاری در تولید انرژی داخلی، همسوست.

این امر بدان معناست که امارات متحده عربی می‌تواند نفت بیشتری را به طور مستقل پمپاژ کند. خروج ابوظبی همچنین کنترل اوپک پلاس را تضعیف می‌کند و نشان‌دهنده تنش‌های بیشتر با عربستان سعودی است.

اوپک گروهی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت است که سیاست‌های تولید را برای تأثیرگذاری بر عرضه و قیمت جهانی نفت هماهنگ می‌کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.