واشنگتن و تهران در بن‌بست قرار دارند | ایران خواسته‌های حداکثری آمریکا در مذاکرات را نمی‌پذیرد

همشهری آنلاین شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 20:21
خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از دیپلمات ایرانی تأکید کرد که تهران خواسته‌های حداکثری را در مذاکرات نخواهد پذیرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، گمانه‌زنی‌ها درباره مذاکرات ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد، اما تاکنون طرفین سخنی از اعزام نمایندگان خود برای شرکت در دور دوم گفت‌وگوها مطرح نکرده‌اند.
رویترز در این باره افزود که واشنگتن و تهران در بن‌بست قرار دارند و ایران تنگه هرمز که به طور معمول یک‌پنجم محموله‌های نفتی جهان از آن عبور می‌کند را تقریباً‌ به طور کامل بسته است.
تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، قیمت انرژی را به بالاترین حد چندین ساله رسانده، به تورم دامن زده و چشم‌انداز رشد جهانی را تیره و تار کرده است.
عراقچی با انتشار پیامی مواضع اصولی ایران را در مورد آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس و پایان کامل جنگ تحمیلی علیه ایران تشریح کرده است.
از سوی دیگر، یک منبع دیپلماتیک ایرانی در اسلام‌آباد در پاسخ به سؤالی درباره تردیدات تهران درباره مواضع آمریکا در مذاکرات به رویترز گفت: «طرف ایرانی خواسته‌های حداکثری را نمی‌پذیرد.»
اما رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ همچنان به مواضع خود اصرار داشته و امروز در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که نمایندگان خود استیو ویتکاف و جرد کوشنر را به پاکستان اعزام نخواهد کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.