واکنش ایران به تصرف غیرقانونی کشتی توسکا توسط آمریکا

تابناک شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به تصرف غیرقانونی کشتی تجاری ایرانی توسط آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک؛ نمایندگی ایران در سازمان ملل نیویورک با انتشار توئیتی نوشت:

حمله و تصرف غیرقانونی کشتی تجاری ایران «توسکا» توسط ایالات متحده و گروگان‌گیری خدمه آن در تاریخ ۱۹ آوریل در دریای عمان—در حالی که این کشتی حامل لوازم حیاتی دیالیز و تجهیزات پزشکی بود—نقض فاحش حقوق بین‌الملل از جمله ممنوعیت قطعی تجاوز، حقوق بشر و حق حیات را تشکیل می‌دهد.

این اقدام اجباری و غیرقانونی، جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، آزادی ناوبری را تضعیف می‌کند و بیماران آسیب‌پذیر را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. عاملان آن باید پاسخگو باشند.

نمایندگی+ایران

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.