تجلیل از معماران سمنان به مناسبت روز معمار

خبرآنلاین پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 18:26
همزمان با سوم اردیبهشت، روز معمار و سالروز تولد شیخ بهایی، طی مراسمی در سمنان از سه مهندس معماری تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،با توجه به نامگذاری سوم اردیبهشت به عنوان روز معمار در ایران، این روز را فرصتی برای پاسداشت یکی از مردمی‌ترین هنرهای این سرزمین هنری که در طول تاریخ با فرهنگ و تمدن ایرانی درآمیخته است.به همین مناسبت و در مراسمی، دکتر نوید دانایی رئیس انجمن مؤثرین شهر سمنان، از مهندس مهدی فخاریان، مهندس هادی شهرو و مهندس الهام دانشجو به پاس تلاش‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای آنان در حوزه معماری تجلیل کرد.دانایی در این آیین، روز معمار را فرصتی برای قدردانی از نقش معماران در خلق فضاهای خلاقانه و ارتقای کیفیت زندگی شهری عنوان کرد و افزود: معماری علاوه بر جنبه هنری، نقشی اساسی در بهبود محیط زندگی، توسعه شهری و تقویت هویت فرهنگی دارد.وی با تأکید بر جایگاه جهانی معماری، اظهار داشت: این روز در بسیاری از کشورها با هدف افزایش آگاهی عمومی و تشویق نسل جوان به این حرفه گرامی داشته می‌شود و بستری برای معرفی دستاوردهای معماران فراهم می‌کند.گفتنی است روز معمار از سال ۱۳۸۸ به‌طور نیمه‌رسمی در تقویم ایران ثبت شده و بهانه‌ای برای بازنگری در اهمیت این حرفه و نقش آن در توسعه پایدار شهری به شمار می‌رود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.