اندونزی به دنبال اخذ عوارض از تنگه مالاکا

افکار نیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 22:53
وزیر دارایی اندونزی اعلام کرد که کشورش قصد دارد سیستمی برای دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه مالاکا ایجاد کند.

روزنامه جاکارتا گلوب امروز چهارشنبه به نقل از «پوربایا یودی سادیوا»، وزیر دارایی اندونزی اعلام کرد با وجود عدم اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری در تنگه مالاکا، این کشور در یک مسیر حیاتی تجارت جهانی و انرژی واقع شده است.

سادیوا افزود اندونزی قصد دارد سیستم اخذ عوارض را با هماهنگی کشورهای همسایه و در چارچوب چشم‌انداز رئیس جمهور پرابووو سوبیانتو برای تقویت نقش این کشور در تجارت جهانی اجرا کند.

وی گفت که این طرح همچنان در مراحل اولیه قرار دارد و احتمال دارد به زودی اجرایی نشود چرا که دستیابی به توافق با کشورهای دیگر ساحلی و مشرف به تنگه مالاکا دشوار است و می‌تواند واکنش‌هایی به دنبال داشته باشد.

در مقابل، «ویوین بالاکریشنان»، وزیر امور خارجه سنگاپور گفت که جنگ در خاورمیانه اهمیت گلوگاه‌های دریایی حیاتی را برجسته کرده است.

وی با بیان اینکه حق عبور برای همه تضمین شده است، تأکید کرد که سنگاپور در هیچ تلاشی برای بستن این آبراه‌ها یا اعمال عوارض بر کشتی‌های عبوری شرکت نخواهد کرد.

تنگه مالاکا اقیانوس هند و اقیانوس آرام را به هم متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر دریایی بین صادرکنندگان در خاورمیانه و واردکنندگان آسیایی است. این تنگه بین اندونزی، مالزی و سنگاپور قرار دارد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.