آیا ترامپ به ایران ۲۰ میلیارد دلار می‌دهد؟ | رابرت مالی: این امتیاز به ایران نیست، پول خود ایران است!

افکار نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:41
گزارش تازه پایگاه نیوریپابلیک با لحنی انتقادی به مذاکرات احتمالی میان دولت ترامپ و ایران می‌پردازد و آن را در مقایسه با توافق هسته‌ای برجام بررسی می‌کند.

جمعه گذشته، آکسیوس گزارشی منتشر کرد که در آ« ادعا شده بود دولت ترامپ در حال مذاکره با ایران است تا این کشور ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود (حدود ۲.۲ تن در تأسیسات زیرزمینی) را واگذار کند! در مقابل، آمریکا قرار است ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران را آزاد کند.

به نوشته این پایگاه این رقم بسیار چشمگیر است. اگر گزارش دقیق باشد، نشان‌دهنده یک موفقیت بزرگ برای ایران در مذاکرات خواهد بود. طبق این گزارش، تیم ترامپ پیشنهاد اولیه‌ای معادل ۶ میلیارد دلار ارائه داده بود، در حالی که ایران خواستار ۲۷ میلیارد دلار شده بود. توافق روی ۲۰ میلیارد دلار، به‌وضوح به رقم مورد نظر ایران نزدیک‌تر است تا پیشنهاد اولیه آمریکا.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.