پاکستان یک میلیارد دلار دیگر از عربستان دریافت کرد

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:26
بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد که پاکستان یک میلیارد دلار دیگر از سپرده مالی عربستان سعودی دریافت کرده است.

پاکستان یک میلیارد دلار دیگر از عربستان دریافت کرد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «اکسپرس نیوز»، بر اساس اعلام بانک مرکزی پاکستان، پیشتر نیز دو میلیارد دلار از این بسته در تاریخ ۱۵ آوریل به پاکستان منتقل شده بود و مجموع این منابع با هدف تقویت ذخایر ارزی و حمایت از ثبات مالی کشور در اختیار اسلام‌آباد قرار گرفته است.

این در حالیست که مقامات پاکستانی تاکید کرده‌اند عربستان سعودی علاوه بر این کمک مالی، تمدید سپرده سه میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی پاکستان را نیز پذیرفته و توافق مربوطه میان طرفین با مشارکت صندوق توسعه عربستان به امضا رسیده است.

این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که گزارش‌ها از افزایش فشار‌های اقتصادی بر پاکستان حکایت دارد؛ به ویژه پس از آنکه امارات متحده عربی خواستار بازگشت سپرده‌های مالی خود از پاکستان شد، موضوعی که به گفته تحلیلگران فشار قابل توجهی بر وضعیت ارزی و مالی اسلام‌آباد وارد کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.