جزئیات سهمیه‌بندی جدید لیگ نخبگان آسیا/ احتمال دو سهمیه مستقیم برای ایران

مشرق نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 15:05
ایران در صورت افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان، دو سهمیه مستقیم خواهد داشت.

به گزارش مشرق، با توجه به تغییرات گسترده در ساختار رقابت‌های باشگاهی قاره کهن، رسانه The Asian Game که از منابع نزدیک به AFC محسوب می‌شود، گزارش داد که ایران در فرمت جدید ۳۲ تیمی، از دو سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان بهره‌مند خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد از فصل آینده، تعداد تیم‌های مرحله گروهی لیگ نخبگان را از ۲۴ تیم به ۳۲ تیم افزایش دهد. این تصمیم قرار است در نشست نهایی روز جمعه توسط کمیته اجرایی AFC رسمی شود.

بر اساس مدل‌سازی‌های انجام شده و رتبه‌بندی فنی لیگ‌های آسیایی:

۲ سهمیه مستقیم: دو تیم برتر ایران (قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی یا نایب‌قهرمان لیگ) به‌صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ نخبگان خواهند شد.

حذف پلی‌آف: بر خلاف فصول گذشته که سهمیه ایران به‌صورت «۲+۱» یا «۱+۲» (با احتساب پلی‌آف) بود، در فرمت ۳۲ تیمی جدید، ایران دیگر سهمیه پلی‌آف در سطح اول نخبگان نخواهد داشت و سهمیه‌های آن به صورت قطعی لحاظ می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.