جهش مصادره خانه در آمریکا

افکار نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 05:48
مصادره ۱۱۸ هزار خانه در آمریکا طی سه‌ماهه نخست سال جاری، با رشدی ۲۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۵، نشان از تشدید بحران اقتصادی و خروج خریداران از بازار مسکن دارد که جنگ با ایران،‌ این بحران را تشدید کرده است.

 بر اساس داده‌های منتشرشده توسط فاکس‌بیزینس، روند مصادره منازل در آمریکا طی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به سطحی بی‌سابقه رسیده و بیش از ۱۱۸ هزار خانه در این دوره به دلیل ناتوانی مالکان در پرداخت اقساط، ثبت مصادره شده است.

این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۵، رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر تشدید فشارهای اقتصادی بر خانوارهای آمریکایی است.
گزارش‌ها حاکی است که سه ایالت ایندیانا، کارولینای جنوبی و فلوریدا بالاترین نرخ مصادره را به ثبت رسانده‌اند؛ ایالت‌هایی که طی سال‌های اخیر با افزایش هزینه‌های زندگی و نوسانات بازار مسکن مواجه بوده‌اند.
کارشناسان اقتصادی این جهش را نشانه‌ای از شکنندگی بازار مسکن آمریکا و فشار مضاعف بر اقشار متوسط ارزیابی می‌کنند؛ وضعیتی که می‌تواند روند بازپرداخت وام‌ها و ثبات مالی خانوارها را در ماه‌های آینده با چالش بیشتری روبه‌رو کند.

در کنار این مسائل، بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز، در ماه ژانویه تنها ۳,۰۷۲ خانه در شهرستان لس‌آنجلس معامله شد که پایین‌ترین رقم ماهانه در سه سال اخیر محسوب می‌شود.
با آغاز جنگ ایران، میانگین نرخ وام مسکن ۳۰ ساله که در اواخر فوریه ۵٫۹۸ درصد بود، دوباره به ۶٫۴۶ درصد افزایش یافت و خریداران بالقوه را از بازار خارج کرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.