اسپانیا، مکزیک و برزیل خواستار گفت‌وگوی محترمانه آمریکا با کوبا شدند

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 05:10
اسپانیا، مکزیک و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از آمریکا خواستند گفت‌وگویی مبتنی بر احترام با کوبا برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اسپانیا، مکزیک و برزیل در بیانیه‌ای مشترک، از آمریکا خواستند با کوبا وارد گفت‌وگویی «مبتنی بر احترام» شود.

بر اساس این گزارش، این سه کشور بر ضرورت تعامل دیپلماتیک میان واشنگتن و هاوانا تأکید کردند.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر می شود که یک هیئت دیپلماتیک آمریکایی به تازگی در هاوانا با مقامات کوبایی دیدار کردند.

این دیدار که پس از نخستین رایزنی مستقیم دولت آمریکا با کوبا از سال ۲۰۱۶ است، در چارچوب «فشار دیپلماتیک جدید» و با هدف ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد و شیوه حکومت کوبا انجام شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که این دیدار که به گفته یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، با حضور یک مقام ارشد وزارت خارجه و رائول گیرمو رودریگز کاسترو (نوه رائول کاسترو، رهبر سابق کوبا) برگزار شد، نشان‌دهنده «فشار دیپلماتیک جدید» واشنگتن بر هاوانا است.

این مقام تاکید کرد که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، بخشی از هیئت اعزامی نبوده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.