شبکه متروی پایتخت امسال به پایانه شرق متصل خواهد شد

صدا و سیما جمعه 28 فروردین 1405 - 09:02
مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد امسال یک ایستگاه به خط ۲ متروی پایتخت اضافه می‌شود و این خط به پایانه مسافربری شرق متصل خواهد شد.

شبکه مترو  امسال به پایانه شرق متصل خواهد شدبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، نعمت‌الله فرزان‌پور با اشاره به فعالیت بدون توقف طرح های مترو در زمان جنگ تحمیلی سوم گفت: در طول جنگ، پروژه‌های خطوط ۶ و ۷ و پایانه‌های مترو بدون توقف فعال بوده و عملیات حفاری تونل نیز ادامه داشته است.
وی تصریح کرد: در طول جنگ رمضان، پروژه‌های مربوط به خطوط ۶ و ۷ ، ساخت پایانه‌های مترو و بخش‌های توسعه‌ای خطوط ۲ و ۴  به دلیل انجام عملیات حفاری، فعال بودند و روند اجرای پروژه‌ها متوقف نشد.
فرزان‌پور با بیان اینکه پایانه شهید کلاهدوز در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد، گفت: بخش عمده این پایانه کامل شده و آماده بهره‌برداری است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با اشاره به برنامه‌های سال جاری در شبکه مترو تصریح کرد: امسال پروژه خطوط جدید را به‌طور کامل فعال می‌کنیم و در کنار آن بر توسعه خطوط هفتگانه موجود متمرکز هستیم. در این راستا توسعه خطوط ۶، ۷، ۴ و ۲ در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در بخش توسعه جنوبی خط ۶ مترو سه ایستگاه تعریف شده که دو ایستگاه به‌صورت عبوری و یک ایستگاه به‌صورت کامل اجرا می‌شود. در خط ۷ نیز حداقل ۲.۵ کیلومتر تونل جدید و یک ایستگاه اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: اجرای مسیر و ایستگاه در سه خط جدید ۸، ۹ و ۱۱ امسال آغاز خواهد شد و فعالیت‌های اجرایی در این خطوط وارد فاز عملیاتی می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.