نباید غافلگیر شویم!

الف جمعه 28 فروردین 1405 - 09:01

در خلال آتش بس دو هفته ای جنگ رمضان شاهد افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک و رایزنی ها با تهران و واشنگتن بوده ایم. اخیرا فرمانده ارتش پاکستان نیز وارد تهران شده و با مقام های ارشد کشورمان دیدار و گفتگو داشته است. برخی منابع از فضای مثبت خبر می دهند و تاکید دارند که چشم اندازهای برقراری آتش بس در منطقه روشن است. 

با این حال باید دو نکته راهبردی را مورد توجه داشته باشیم و در مورد آن ها ملاحظات لازم را مد نظر داشته باشیم. 

اول اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در به در به دنبال یک راه فرار آبرومندانه از باتلاق جنگ با ایران است. او نمی خواهد در قامت یک شکست خورده از جنگ خارج شود. این مسأله با توجه به نزدیک بودن انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا ابعاد جدی تری را نیز به خود می گیرد. از این رو وی دست به هر اعمال فشار و تبلیغاتی زده و خواهد زد تا به بهترین شکل از باتلاقی که به آن دچار است خارج شود. در این رابطه بسیار باید هوشیار بود. 

نکته دوم اینکه تجربیات تاریخی نشان داده آمریکایی ها بدعهد هستند و در دوره ترامپ این مسأله ابعاد عیان تری را نیز از خود نشان داده است. از این رو باید کاملا مراقب بود که مبادا آمریکایی ها به همراه رژیم اشغالگر قدس دست به یک ماجراجویی تازه علیه کشورمان بزنند و به زعم خود ایران را غافلگیر کنند. آنها همچنان در حال تقویت قوای نظامی خود در منطقه و انجام پروازهای ترابری به حوزه پیرامونی ایران هستند. از این رو همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند ما اکنون در سکوت صحنه نبرد به سر می بریم و نباید کار را تمام شده تصور کنیم. البته که دستگاه های نظامی و امنیتی کاملا هوشیار هستند اما مردم و افکار عمومی هم تا جای ممکن در این رابطه باید دقیق و هوشیار باشند. موضوعی که خود می تواند تضمین کننده منافع ملی و دستاوردهای کشورمان باشد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.