شکایت لبنان به سازمان ملل

عصر ایران چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 19:21
لبنان به دلیل حملات اسرائیل به سازمان ملل شکایت کرد؛ وزارت خارجه لبنان اعلام کرده است که اکثریت قربانیان را غیرنظامیان غیرمسلح تشکیل می‌دهند.

وزارت امور خارجه لبنان در شکایتی رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، حملات اخیر اسرائیل به این کشور را محکوم کرده و آن را نقض جدی قوانین بین‌المللی دانسته است. این شکایت در پی حملات سنگینی ارائه شده که به گفته بیروت، در هفته گذشته بیش از ۳۰۰ کشته و ۱۱۵۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، در یکی از شدیدترین حملات، اسرائیل چهارشنبه گذشته در کمتر از ۱۰ دقیقه حدود ۱۰۰ هدف را در بیروت، دره بقاع و جنوب لبنان بدون هشدار قبلی و در ساعات پرتردد بمباران کرده است. وزارت خارجه لبنان اعلام کرده است که اکثریت قربانیان را غیرنظامیان غیرمسلح تشکیل می‌دهند.

در مقابل، اسرائیل اعلام کرده که این حملات با هدف هدف قرار دادن شبه‌نظامیان و زیرساخت‌های حزب الله انجام شده، هرچند جزئیات مشخصی درباره اهداف مورد اصابت ارائه نکرده است.

وزارت امور خارجه لبنان همچنین در شکایت خود، حملات به مراکز درمانی را نیز مطرح کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانسته است. به گفته این وزارتخانه، در جریان درگیری‌های اخیر، ۱۷ حمله به بیمارستان‌ها و ۱۰۱ حمله به تیم‌های امداد و واکنش اضطراری ثبت شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.