حضور کارمندان در ادارات حداقل ۲۰ درصد

افکار نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی حضور کارمندان در ادارات حداقل ۲۰ درصد و تصمیم گیری در مورد میزان حضور کارمندان بر عهده استانداران و فرمانداران قرار داده شد.

 با توجه به شرایط پیش آمده بعد از جنگ تحمیلی آمریکایی صهیونی علیه جمهوری اسلامی ایران،سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به همه ادارات و استان‌ها اعلام کرد،حضور کارمندان در ادارات با حداقل ۲۰ درصد ظرفیت خواهد بود .تصمیم گیرنده در مورد میزان حضور کارمندان در ادارات بر عهده استانداران و فرمانداران در سراسر کشور گذاشته شده است که با توجه به شرایط و ضرورت‌های هر استان و هر شهرستان میزان حضور کارمندان اعلام می‌شود، اما حداقل میزان حضور کارمندان ۲۰ خواهد بود.در مورد مشاغل خدماتی مانند بهداشت درمان اورژانس آتش نشانی و دستگاه خدمات دهنده به عامه مردم این قاعده مستثنا است. دستگاه‌های اجرایی خدمات دهنده مانند تامین اجتماعی و ادارات مالیاتی به گونه‌ای باید میزان حضور کارمندان را تنظیم کنند که وقفه ای در ارائه خدمات به مردم و مراجعه کنندگان ایجاد نشود.اولویت دورکاری برای کارهایی است که ماهیت ارائه خدمت از راه دور وجود دارد و همچنین اولویت با بانوان و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال و دارای فرزند معلول و بیماران قلبی و ریوی است.

 
 
 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.