حمله ترامپ به پاپ به دلیل انتقاد از جنگ ایران: پاپ باید خودش را جمع‌وجور کند / اگر من رئیس‌جمهور نمی‌شدم او در واتیکان نبود

عصر ایران دوشنبه 24 فروردین 1405 - 09:16
ترامپ : من پاپی نمی‌خواهم که فکر کند داشتن سلاح هسته‌ای توسط ایران اشکالی ندارد. من پاپی نمی‌خواهم که فکر کند حمله آمریکا به ونزوئلا وحشتناک است.

ترامپ به شدت به پاپ لئو حمله کرد زیرا او از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران انتقاد کرده است.

به گزارش عصرایران، دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا با انتشار متنی در شبکه اجتماعی خود (تروث) با حمله شدید و بی سابقه به پاپ لئو ادعا کرد اگر او رئیس آمریکا نمی شد وی نیز به مقام پاپی نمی رسید.

پاپ رهبری مذهبی کاتولیک های جهان را برعهده دارد و معمولا از سوی سران کشورها مورد احترام است.

چنین سخنانی از سوی یک رئیس آمریکا علیه پاپ، بی سابقه یا کم سابقه است به ویژه که پاپ لئو خود نیز یک آمریکایی است.

پاپ لئو قبل از این بارها به اشکال مختلف از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران انتقاد کرده بود. پاپ لئو پیش از این هم از برخی سیاست های دولت ترامپ از جمله برنامه مقابله با مهاجران غیرقانونی در آمریکا انتقاد کرده بود.

حمله ترامپ به پاپ لئو

ترامپ در شبکه اجتماعی خود (تروث) علیه پاپ لئو متن بسیار تندی را منتشر کرد و نوشت:

 پاپ لئو درباره جرائم ضعیف است و در سیاست خارجی نیز بسیار بد عمل می‌کند. او از «ترس»، از دولت ترامپ صحبت می‌کند، اما به ترسی که کلیسای کاتولیک و سایر سازمان‌های مسیحی در دوران کووید تجربه کردند اشاره‌ای نمی‌کند.

 من برادرش لوئیس را خیلی بیشتر از او دوست دارم، چون لوئیس کاملاً حامی MAGA است و موضوع را درک می‌کند، اما لئو نه! من پاپی نمی‌خواهم که فکر کند داشتن سلاح هسته‌ای توسط ایران اشکالی ندارد. من پاپی نمی‌خواهم که فکر کند حمله آمریکا به ونزوئلا وحشتناک است.

 و من پاپی نمی‌خواهم که رئیس‌جمهور ایالات متحده را به‌خاطر انجام کاری که برای آن با رأی قاطع انتخاب شده‌ام، مورد انتقاد قرار دهد؛ یعنی کاهش بی‌سابقه جرم و ساختن بهترین بازار بورس تاریخ.

 لئو باید شکرگزار باشد، چون همان‌طور که همه می‌دانند، او یک انتخاب بسیار غیرمنتظره بود. او حتی در فهرست‌های اولیه برای پاپ شدن نبود و فقط به این دلیل توسط کلیسا انتخاب شد که آمریکایی بود و تصور می‌کردند این بهترین راه برای تعامل با رئیس‌جمهور دونالد جی. ترامپ است.

 اگر من در کاخ سفید نبودم، لئو هم در واتیکان نبود. متأسفانه رویکرد ضعیف او در قبال جرم و سلاح‌های هسته‌ای قابل قبول نیست، و همچنین ملاقات‌هایش با افراد وابسته به جناح چپ افراطی مثل دیوید اکسِلرود، که فردی شکست‌خورده از جریان چپ است و از کسانی بود که خواستار بازداشت نمازگزاران و روحانیون در دوران کرونا بودند.

 لئو باید خودش را جمع‌وجور کند، مثل یک پاپ واقعی رفتار کند، از سیاست‌بازی دست بردارد و روی پاپ بودن واقعی تمرکز کند، نه سیاستمدار شدن. این وضعیت به شدت به او آسیب می‌زند و مهم‌تر از آن، به کلیسای کاتولیک آسیب می‌زند!

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.