انجام بیش از ۳۰ هزار معاینه دهان و دندان در استان یزد

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 14:14
یزد - سرپرست گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، بیش از ۳۰ هزار معاینه دهان و دندان انجام شده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، پریسا سالمی ضمن تبریک به مناسبت ۲۳ فروردین، روز ملّی دندانپزشک گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، بیش از ۳۰هزار معاینه دهان و دندان و بیش از ۲۰ هزار آموزش بهداشت دهان و دندان توسط پرسنل دهان و دندان شاغل در مرکز بهداشت استان یزد صورت گرفته است.

وی با اشاره به عملکرد یکساله واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه افزود: در سال گذشته، تعداد ۱۹ هزار و ۸۷۸ مورد کشیدن دندان، دو هزار و ۱۸۹ مورد فیشورسیلانت، ۲ هزار و ۶۹۱ مورد پالپوتومی، ۹۵۷ مورد جرم گیری و هشت هزار و ۶۸۵ مورد ترمیم دندان‌های شیری و دائمی انجام شده است.

سرپرست گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان اظهار داشت: تعداد کل وارنیش فلوراید تراپی نوبت اول دانش آموزان ابتدایی استان یزد را ۶۷ هزار مورد و تعداد کل وارنیش فلوراید تراپی نوبت دوم دانش آموزان ابتدایی استان را ۳۵ هزار و ۹۱۸ مورد عنوان کرد.

سالمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۴ دو واحد دندانپزشکی در مرکز خدمات جامع سلامت سانیج شهرستان تفت و مرکز خدمات جامع سلامت شیخداد شهرستان یزد افتتاح شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.