منبع آگاه: تهران بازی «تفکیک اسرائیل از آمریکا» را نمی‌پذیرد

مشرق نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 14:40
یک منبع آگاه ضمن اشاره به پیشرفت در مذاکرات با میانجیگری پاکستان، نسبت به سناریوی «مقصرنمایی اسرائیل و تبرئه آمریکا» هشدار داد و تأکید کرد جمهوری اسلامی این تفکیک را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش مشرق، در حالی که رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک از شب گذشته برای وادار کردن آمریکا به اجرای تعهداتش ادامه دارد و برخی منابع از حصول پیشرفت‌هایی در این زمینه خبر می‌دهند، یک منبع آگاه مطلع نسبت به یک سناریوی تکراری هشدار داد.

این منبع آگاه اظهار داشت: «در فضای مذاکرات، برخی تلاش می‌کنند اسرائیل را به عنوان یک بازیگر مستقل و مخرب معرفی کنند تا دولت آمریکا بتواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.»

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران این تفکیک و دوگانگی را کاملاً مردود می‌داند، تصریح کرد: «عنوان می‌شود که رژیم صهیونیستی در حال کارشکنی است. ما اسرائیل را یک بازیگر مجزا و بی‌ارتباط با تصمیمات واشنگتن نمی‌بینیم و مسئولیت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات را بر عهده آمریکا می دانیم.»

گفتنی است این رایزنی‌ها با واسطه و میانجیگری پاکستان در جریان است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.