اعتراف آمریکا به تلفات پهپادی گسترده در آسمان ایران

صدا و سیما شنبه 22 فروردین 1405 - 09:43
شبکه سی‌بی‌اس به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که نیروی هوایی آمریکایی ده‌ها پهپاد گرانقیمت خود را در آسمان ایران از دست داده است.

اعتراف آمریکا به تلفات پهپادی گسترده در آسمان ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شبکه سی‌بی‌اس نیوز به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا دست کم ۲۴ پهپاد MQ-۹ Reaper را در جریان درگیری با نیرو‌های پدافند ایران از دست داده است.

طبق این گزارش، گزارش‌ها نشان می‌دهد که تلفات پهپاد‌های آمریکا در ماه آوریل به ویژه در اطراف شیراز و جزیره کیش متمرکز بوده است.

سی بی اس اضافه کرد، علاوه بر اینها، یک پهپاد شناسایی MQ-۴C Triton، به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون دلار، نیز مفقود شده است که احتمالاً توسط ایران منهدم شده است.

طبق آمار‌های اعلام شده توسط سپاه پاسداران و ارتش ایران، شمار تلفات پهپاد‌های آمریکا و اسرائیل که توسط پدافند ایران نابود شده‌اند به صد‌ها مورد می‌رسد، اما واشنگتن و تل آویو به دلیل سانسور شدید خسارات نظامی، تا کنون از اعلام آن خودداری کرده‌اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.